Bezoek en helikoptervluchten - Reisverslag uit Wolfville, Canada van Bernice Sepers - WaarBenJij.nu Bezoek en helikoptervluchten - Reisverslag uit Wolfville, Canada van Bernice Sepers - WaarBenJij.nu

Bezoek en helikoptervluchten

Door: Bernice

Blijf op de hoogte en volg Bernice

17 Mei 2015 | Canada, Wolfville

Hoi iedereen,

Wat gaat de tijd toch hard! Opeens bedacht ik me dat het alweer bijna drie maanden geleden is dat ik voor het laatst een reisverslag heb geschreven, oeps! Op zich is het wel een goed teken natuurlijk, blijkbaar word ik hier genoeg afgeleid ;).

Maart is de laatste maand waarin ik mijn eigen veldwerk deed, dus die maand bestond vooral uit sporen zoeken en rijden op de sneeuwscooter. Ik voelde me inmiddels helemaal in mijn nopjes op de sneeuwscooter, dus ik durfde lekker hard te gaan. Er viel wel ontzettend veel sneeuw in maart, we konden zelfs een paar dagen niet naar buiten. En als we naar buiten konden dan waren soms de sneeuwscooterpaden nog niet vrij gemaakt waardoor we alsnog niet de bergen in konden. Later werd het gelukkig lekker zonnig en konden we aan de slag met zonnebrandcrème. Verder heb ik twee elanden gezien! Terwijl we op de sneeuwscooter reden, zagen we al heel veel eland sporen en ineens waren ze daar. Ze renden wel heel snel weg, dus helaas heb ik geen goede foto kunnen maken, maar het was wel heel bijzonder om te zien!

April was ook een leuke maand, want Ward kwam me opzoeken! Het was zo fijn om elkaar weer te zien en gewoon met elkaar te kunnen praten, in plaats van praten via Whatsapp of Skype. Op 14 april kwam hij aan op het vliegveld van Halifax. Mijn begeleider had me heel lief afgezet op het vliegveld en gewacht totdat ik Ward had gevonden. Vanaf het vliegveld reden we met onze huurauto naar een hotel in Halifax waar we twee nachten verbleven. Daarna reden we naar Cape Breton Island, zodat Ward kon zien waar mijn veldwerk plaats had gevonden en we de Cabot Trail route konden volgen. Cabot Trail is een weg waar veel toeristen op rijden, omdat het een heel mooi uitzicht geeft op de oceaan. We verbleven een nachtje in een bed & breakfast in Chéticamp waarna we verder reden naar Birch Plain. In Birch Plain hadden we een houten huisje gehuurd om twee nachten in te verblijven en de eigenaar bleek Nederlands te zijn! Heel toevallig en zo zie je maar weer: Nederlanders zijn overal. Er lag nog ontzettend veel sneeuw in Birch Plain, maar gelukkig konden we van de eigenaar sneeuwschoenen lenen, zodat we toch de omgeving konden verkennen. Daarna reden we door naar Sydney, waar we ook twee nachten verbleven. Eenmaal daar aangekomen bleken we de enige mensen in het hotel te zijn. ’s Ochtends moest er enkel voor ons ontbijt worden gemaakt, haha! Daarna zijn we nog twee nachten in het huis van mijn begeleider gebleven, zodat Ward de universiteit kon zien en wat mensen van mijn stage kon ontmoeten. Op 23 april moest hij helaas weer terug naar Nederland, maar het was heel fijn om toch even samen vakantie te kunnen vieren!

In de tussentijd was ik op zoek gegaan naar een kamer in Wolfville, omdat ik graag dichter bij de universiteitscampus wilde wonen. Eind april bleek dat gelukt te zijn en op 2 mei verhuisde ik naar het appartement dat ik met één huisgenootje deel. Heel veel tijd om te wennen had ik niet, want de volgende dag werd ik opgehaald om veldwerk te doen. Dit keer ging het om het ophalen van temperatuur en luchtvochtigheid data uit het bos. De temperatuur en luchtvochtigheid werden gemeten door ‘smart buttons’ die we moesten aansluiten op een veldcomputer. Op die manier konden we de data downloaden. Dit is verder geen onderdeel van mijn onderzoek, maar het leuk me erg leuk en het is altijd goed om meer ervaring op te doen. En het beste van dit veldwerk…. we werden naar de locaties gebracht per helikopter! Ik denk echt dat dit het gaafste is wat ik ooit heb meegemaakt! Het was totaal niet eng en het is een ontzettend leuke manier om de rest van de provincie te zien.

Komende week ga ik ander veldwerk doen. We gaan naar Bon Portage Island om vogels te ringen en wat bloed af te nemen. Het is fantastisch dat ik hier zoveel ervaring op kan doen!

Tot de volgende update!

  • 18 Mei 2015 - 09:18

    Gerda:

    Wat maak je veel mee! En wat een leuke jongens tref je (ik kwam Ward hier ook tegen maar het is geinig om jouw verhaal te lezen). In een helikopter, dat is gaaf! Ik geloof dat je het prima naar de zin hebt. Succes verder!

  • 19 Mei 2015 - 01:41

    Hans:

    Wat een fantastische ervaring!

  • 19 Mei 2015 - 21:32

    Oma En Opa Sepers:

    Hallo Bernice wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wij zijn blij dat te horen. Nu gaat het opschieten. Als wij uit Italie komen dan kom jij ook al gauw thuis. Wij hebben het hier ook goed hoor.Marcella en Pascal zijn gisteren naar huis gegaan . Nu is Karin en Ger er nog het is erg gezellig met elkaar.En ze hebben heel mooi weer en dat maak het natuurlijk ook goed. Verder Bernice nog een hele fijne tijd . Maar zo als wij gelezen hebben gaat het goed met je en heb je het heel goed naar je zin. Dus vele groetjes en kusjes van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernice

Actief sinds 17 Jan. 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 4849

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 23 Juli 2015

Stage Canada

Landen bezocht: